Batu Gajah
 
Sabtu, 18 May 2024
Welcome Guest


Sub Forum Baru - Sejarah dan Kenangan - Forum PSSSHP
[New messages · Members · Forum rules · Search · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum PSSSHP » Makluman / Pengumuman » Kaji Selidik & Pandangan » Sub Forum Baru - Sejarah dan Kenangan (Dulu dan Sekarang)
Sub Forum Baru - Sejarah dan Kenangan
BujangSenang2Date: Sabtu, 18 Apr 2009, 9:11 PM | Message # 1
Sergeant
Group: Moderators
Messages: 17
Reputation: 0
Status: Offline
Salam.. di sini Bujang ada satu cadangan kepada Admin (Sifu@Ejumpz). Mungkin kita boleh bukak sub forum baru di bawah Bicara Komuniti Silat PSSSHP bertajuk Sejarah dan Kenangan...

Rasional nya ialah pada pendapat Bujang zaman dulu pendekatan pendidikan silat adalah berbeza pada masa kini. Bukan untuk memburuk - burukan, tetapi sebagai pengajaran kepada semua. Setiap pesilat yang muda seperti Bujang dan Ejumpz atau yang kurang muda seperti Sifu & Nanang mesti ada kenangan dalam silat kita sejak kita semua ceburi bidang ini.. Apa kata kita kongsi antara semua pengguna forum kita ini sebagai panduan, pengajaran dan juga sebagai kenangan untuk kita semua.. termasuk pesilat - pesilat baru...

Sedikit sebanyak mereka tahu bagaiman cerita - cerita kita dahulu. Susah senang latihan.. Gelak ketawa, duka, pertandingan, kesungguhan dan juga pengorbanan.. Bujang pasti selain daripada sebahagian hiburan dan kenangan kepada kita, ia juga akan memberi manfaat kepada generasi baru untuk melihat sejauh mana orang - orang yang terlebih dulu berjuang.. berkorban masa, wang ringgit dan sebagainya semata - mata demi perjuangan dan kepuasan semangat kita.

Tapi bukanlah ia bertujuan sebagai untuk membangga - banggakan perjuangan orang dulu atau memperlekehkan generasi kini, cuma niat ikhlas untuk berkongsi segala kenangan yang mungkin serba sedikit memberi motivasi pada generasi baru yang menceburi bidang ini.. Insyaallah.

Ini cuma cadangan, terpulang kepada pihak Admin untuk mempertimbangkannya.. Untuk bukak sub forum baru atau sebagai hanya thread baru.. Bujang pasti rakan - rakan seperjuangan seperti ejumpz, jebat, tarzan, adeqrizal dan terutamanya Sifu ada kenangan suka duka dan pengorbanan kalian - kalian semua sepatutnya menjadi satu memori yang indah dan juga motivasi kepada kita semua.... yang lama atau yang baru.. Insyaallah...

Salam.... wink


'buat melayu dan peredaran masa, agar melayu tidak hilang di dunia, dan melayu tidak lagi lupa'

Message edited by BujangSenang2 - Sabtu, 18 Apr 2009, 9:14 PM
 
SifuDate: Selasa, 21 Apr 2009, 10:57 AM | Message # 2
Taiko
Group: Administrators
Messages: 65
Reputation: 1
Status: Offline
1 cadangan yang amat baik, Insya ALLAH kami akan membuka 1 FORUM bertajuk Sejarah dan Kenangan. Sebenarnya inilah yang kami mahukan daripada sesiapa yang melayari website kami.......memberi cadangan, komen dan nasihat kepada kami untuk terus memperbaiki website ini dan secara tidak langsung membentuk Serimau Hitam Batu Gajah ke arah yang boleh dibanggakan.

Diharapkan kepada semua pesilat akan mengambil bahagian dalam apa jua forum yang dibuka bagi memeriahkan lagi forum tersebut.

Kepada Bujang, Terima Kasih diucapkan atas cadangan dan pandangan yang bernas.


Kalau Takut Dengan Risiko ............. Jangan Bicara Soal Perjuangan.
 
ejumpsDate: Selasa, 21 Apr 2009, 8:04 PM | Message # 3
Jebat Jr.
Group: Administrators
Messages: 176
Reputation: 1
Status: Offline
Uii... best la cadangan tuh... suke... suke... suke.... happy

- AkU mEnDerHaKA KeraNA TuAh!!! -
HiLang aKu mEniNGGalKan WaRis, AgaR 'TaK MelAYu HiLAnG Di DUniA'
 
Forum PSSSHP » Makluman / Pengumuman » Kaji Selidik & Pandangan » Sub Forum Baru - Sejarah dan Kenangan (Dulu dan Sekarang)
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Copyright ejumps © 2024 | Free web hostinguCoz